۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اتاق خبر » خبر ویژه » ورامین
  • شناسه : 16486
  • 11 دسامبر 2017 - 17:48
  • 37 بازدید
  • ارسال توسط :
کمپین « نه به حذف تعطیلی ۱۵ خرداد» تشکیل شد/لزوم بازنگری مجلس

کمپین « نه به حذف تعطیلی ۱۵ خرداد» تشکیل شد/لزوم بازنگری مجلس

ورامین- وارثان قیام ۱۵ خرداد، پس از انتشار اخباری مبنی بر احتمال حذف تعطیلی ۱۵ خرداد، با تشکیل  کمپین « نه به حذف تعطیلی ۱۵ خرداد» ، خواستار بازنگری مجلس در این طرح شدند. ، گروه استان‌ها- وحید محمدی یکتا: « ۱۵خرداد قیام روحانیت است و باید تعطیل شود. » این جمله متعلق به امام […]

ورامین- وارثان قیام ۱۵ خرداد، پس از انتشار اخباری مبنی بر احتمال حذف تعطیلی ۱۵ خرداد، با تشکیل  کمپین « نه به حذف تعطیلی ۱۵ خرداد» ، خواستار بازنگری مجلس در این طرح شدند.

، گروه استان‌ها- وحید محمدی یکتا: « ۱۵خرداد قیام روحانیت است و باید تعطیل شود. » این جمله متعلق به امام خمینی(ره) ، بنیان گذار فقید جمهوری اسلامی ایران است، که در صحیفه نور آمده و از جهاتی اهمیت بسیار دارد.

امام(ره) برای مناسبت های مختلف واژه تعطیلی را به کار نبردند اما برای قیام ۱۵خرداد به عنوان مبدا نهضت اسلامی از این عبارت استفاده کردند، چه تفاوتی بین قیام ۱۵ خرداد و دیگر مناسبت ها وجود دارد، که سبب شده امام راحل(ره) به عنوان پایه گذار این نهضت عظیم اسلامی، بر تعطیل شدن ۱۵ خرداد تاکید داشتند، بحثی طولانی و تحقیقاتی علمی می طلبد، اما آن چه در این گزارش به آن خواهیم پرداخت، تلاش های چندین باره مجلس شورای اسلامی برای حذف تعطیلی ۱۵ خرداد است.

این اظهار نظرها از قبل وجود داشت، اما در یکی دو سال اخیر و با روی کار آمدن مجلس دهم شدت بیشتری گرفته است، تا جایی که سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۹۶ پیرامون بحث ساماندهی تعطیلات رسمی کشور، از طرحی خبر داد، که در آن تعطیلات نوروز به ۵ روز کاهش و روز ۱۲ و ۱۳ فروردین و همچنین ۱۵ خرداد از تعطیلات رسمی حذف و همچنین تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه پیشنهاد شد.

وی سپس از تبعات اجتماعی این تغییرات خبر داده و گفته بود: طرح مذکور برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال شد تا بتواند نظر مثبت علما، مجلس، دولت، نخبگان و تمامی اقشار را جلب کند.

اما این آخرین مطلب عنوان شده در خصوص حذف تعطیلی ۱۵ خرداد نبود و در تازه ترین اظهار نظرها، احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، بعد از ظهر شنبه ۱۸ آذرماه ۹۶ در جلسه شورای بخش خصوصی با دولت که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به‌احتمال بازنگری در تعطیلات رسمی کشور گفت: بحث بررسی مجدد تعطیلات رسمی کشور در کمیسیون  اجتماعی مجلس در دست پیگیری بوده که احتمال می‌رود در قانون جدید تعطیلاتی از قبیل ۱۲ فروردین، ۱۵ خرداد و ۲۹ اسفندماه از روزهای تعطیلی در سال‌های آینده حذف شود.

کمپین « نه به حذف تعطیلی ۱۵ خرداد» تشکیل شد

مردم دشت ورامین، شامل شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک به عنوان وارثان قیام ۱۵ خرداد و مردمی که طبق فرمایش مقام معظم رهبری « در پانزده خرداد سال ۴۲ مردم ورامین نشان دادند که در راه حقیقت و دفاع از حقّ و اسلام ایستاده‌اند؛ حتّی به قیمت جانشان.» به محض اطلاع از اظهارات عصر روز گذشته عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی، اقدام به راه اندازی کمپین « نه به حذف تعطیلی ۱۵ خرداد» کرده و با ارسال دلنوشته های خود به این کمپین نسبت به حذف این تعطیلی انتقاد می کنند.

 

یکی از افراد گلایه مند عضو کمپین « نه به حذف تعطیلی ۱۵ خرداد» با ارسال مطلبی اظهار داشت: متاسفانه برخی در حال کم رنگ کردن مناسبت ها و شعائر انقلابی هستند، اما باید بدانند این چراغ را ایزد افروخته است.

فرد دیگری در این خصوص اظهار داشت: چه دلیلی برای تعطیلی ۱۵ خرداد، بالاتر از این که امام خمینی(ره) ۱۵ خرداد را برای همیشه تعطیل اعلام کردند.

نمایندگان به آسیب های فرهنگی حذف تعطیلی ۱۵ خرداد فکر نمی کنند

این تنها مردم نیستند که نسبت به حذف تعطیلی مناسبت های انقلابی مانند ۱۵ خرداد گلایه مندند، بلکه فعالان فرهنگی و مسئولین تبلیغی نیز از این موضوع اظهار نگرانی کرده اند، رییس ستاد برگزاری مراسم ۱۵ خرداد استان تهران، از افرادی است، که به شدت به طرح حذف تعطیلی ۱۵ خرداد انتقاد دارد، وی  اظهار داشت: این که نمایندگان مجلس چند سالی است، در پی حذف تعطیلی ۱۵ خرداد، به عنوان مبداء و ریشه نهضت اسلامی بر آمده اند، جای تعجب دارد و به هیچ وجه پسندیده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی سپس با اشاره به فرمایشاتی از مقام معظم رهبری، ۱۵ خرداد ۴۲ را شناسنامه ملت ایران خوانده و گفت: بعضی ها اصرار دارند شناسنامه‌های ملی و تاریخی ما را مخدوش کنند و افتخارات ما را از آنها بزدایند. آنچه یک ملت را پایدار می‌کند، تکیه بر افتخارات گذشته، نه به قصد ایستادن روی همان افتخارات، بلکه به قصد جهش به سمت افتخارات جدید است. این‌گونه شد که انقلاب اسلامی به‌وجود آمد و نظام اسلامی سرِ پا شد.

وی با بیان این سوال که مجلس به چه دلیل قصد مخدوش کردن شناسنامه یک ملت را دارد، گفت: متاسفانه برخی از نمایندگان محترم مجلس به آسیب های فرهنگی و جوانب اجتماعی حذف برخی از تعطیلات ملی و دینی مانند ۱۵ خرداد فکر نمی کنند، این اقدامات خسارات جبران ناپذیر فرهنگی به کشور وارد می کند، که هرگز با توجیهات اقتصادی قابل جبران نیست، زمانی که تاریخ یک نهضت را با تیشه زدن به ریشه تعطیلی روزی که طبق فرمایش بنیان گذار یک نهضت، مبدا آن نهضت بوده است، به زوال می کشانیم، هیچ توجیهی برای این اقدام نخواهیم داشت.

رییس ستاد برگزاری مراسم ۱۵ خرداد استان تهران اضافه کرد: به دلیل آن که حضرت امام(ره) فرمودند ۱۵ خرداد باید تعطیل باشد، لذا مجلس صلاحیت حذف این تعطیلی را ندارد و تقاضا دارم در طرح مورد نظر اصلاحاتی صورت گرفته و نیز نمایندگان در اظهارات خود دقت بیشتری داشته باشند، که احساسات یک ملت و نیز وارثان قیام ۱۵ خرداد را جریحه دار نکنند.

 

تعطیلی ۱۵ خرداد هرگز نباید لغو شود

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: ۱۵ خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی و روزی است، که در آن امت به ویژه مردم قهرمان، شهید پرور و ولایتمدار دیار ۱۵ خرداد و دشت ورامین قیام کرده و به حمایت از حضرت امام(ره) و قیام ایشان شهدای زیادی را تقدیم کردند.

سید حسین نقوی حسینی ادامه داد: ۱۵ خرداد نقطه آغازی برای انقلاب اسلامی محسوب شده و حضرت امام(ره) این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرده و خواستار تعطیلی آن شدند، بنابراین تعطیلی ۱۵ خرداد به عنوان نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی امری ضروری و الزامی برای تبیین تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی گفت: اگر همه روزهای تعطیل، لغو شود، هرگز نباید صحبتی از لغو تعطیلی روز ۱۵ خرداد به میان آید، بنده با چنین پیشنهادی به طور قطعی مخالفم و البته ندیدم چنین پیشنهادی در قالب طرح و یا لایحه به مجلس آمده باشد و در حد برخی سخنرانی ها است، اما قطعا مردم ولایتمدار دشت ورامین خواهان حفظ این روز به عنوان روز تعطیل در تاریخ جمهوری اسلامی هستند، چرا که این روز، روزی برای تجدید عهد همه ولایتمداران و مبدا نهضت اسلامی است.

امیدواریم، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، با در نظر گرفتن خسارات جبران ناپذیر حذف تعطیلی ۱۵ خرداد، به مبدا نهضت آزادی خواهان ملت ایران به عنوان موکلان خود احترام گذاشته و حذف تعطیلی ۱۵ خرداد را لغو کنند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*