با ما همراه باشید

اتاق خبر

تولید گندم در استان تهران از مرز 210 هزار تن گذشت

خبر استان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: میزان تولید گندم در اراضی کشاورزی این استان امسال از مرز 210 هزار تن گذشت.

علی اشرف منصوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تا پایان تیرماه برداشت گندم در این استان افزایش قابل توجهی داشته است، افزود: با تلاش کشاورزان استان تهران میزان تولید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی گفت: این میزان تا پایان فصل برداشت 20 تا 30 درصد افزایش خواهد داشت.
منصوری با اشاره به موضوع خرید گندم از کشاورزان در سال جاری گفت: در سال جاری خرید گندم از کشاورزان استان نیز بیش از 35 درصد افزایش یافته است.
وی یادآور شد: با تلاش شبانه روزی کشاورزان استان تهران و انجام فعالیت و مراقبت های زراعی و ارائه مشاوره کارشناسی مناسب به کشاورزان، میزان خرید گندم بذری و تحویلی به سیلوها برای مصارف انسانی از مرز 153 هزار تن گذشت.
به گفته وی میزان تولید گندم برای مصرف انسانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز از رشد 35 درصدی برخوردار بوده است.
وی با اشاره به برنامه های اقتصاد مقاومتی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در تولید گندم گفت: توسعه مکانیزاسیون، مبارزه با آفات و بیماری ها و کنترل علف های هرز، تهیه زمین مناسب، تامین نهاده های مورد نیاز، کشت به موقع از عوامل موثر در افزایش راندمان و تولید گندم در سال جاری است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ابراز امیدواری کرد: در فصل زراعی سالجاری میزان تولید گندم و سایر محصولات کشاورزی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزایش مناسبی داشته باشد.
وی میزان تولید گندم استان تهران در سال گذشته را حدود 200 هزار تن عنوان کرد.
به گفته وی استان تهران دارای 212 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که 40 هزار هکتار از این اراضی زیر کشت گندم رفته است.
استان تهران در زمینه تولید بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله سیب، گیلاس، پرورش گل و گیاه و سایر محصولات دارای رتبه های برتر کشور است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.