رفتن به بالا

سایت خبری تحلیلی استان تهران | khabar e ostan دارای مجوز شماره ۹۴/۱۰۸۲۹ از هیئت نظارت بر مطبوعات

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷
  • الخميس ۴ ربيع ثاني ۱۴۴۰
  • 2018 Thursday 13 December

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت ها بیشتر مربوط به خودروهای وارداتی است، گفت: احتکار نمی تواند از علل نابسامانی بازر باشد زیرا احتکار به ضرر خودروساز است چون خودروسازان به شدت مشکل نقدینگی دارند.  ولی ملکی گفت: شورای رقابت برای دو تیپ خودرو قیمت گذاری می کند که یک تیپ […]

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت ها بیشتر مربوط به خودروهای وارداتی است، گفت: احتکار نمی تواند از علل نابسامانی بازر باشد زیرا احتکار به ضرر خودروساز است چون خودروسازان به شدت مشکل نقدینگی دارند.

 ولی ملکی گفت: شورای رقابت برای دو تیپ خودرو قیمت گذاری می کند که یک تیپ شامل خودروهایی مثل سمند ، پارس ، پژو و ال نود است و یک تیپ هم شامل خودروهایی مثل پراید و تیبا است.

ملکی گفت: خودروهایی که مشمول قیمت گذاری شورای رقابت است 3.5 درصد افزایش رسمی قیمت داشته به علاوه 12 درصد حدودا حاشیه نرخ رشد و خودروهایی که مشمول قیمت گذاری شورای رقابت نمی شوند هم حدود 12 درصد رشد قیمت و حاشیه نرخ رشد قیمت آنها هم حدود 23 درصد بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  با بیان این که عضور شورای رقابت است گفت: البته خودروهایی که وابستگی وارداتی آنها بیشتر بوده تا 30 یا 40 درصد هم افزایش قیمت داشته اند.

ملکی گفت: احتکار نمی تواند از علل نابسامانی بازر باشد زیرا احتکار به ضرر خودروساز است چون خودروسازان به شدت مشکل نقدینگی دارند.

این نماینده مجلس با اشاره به عوامل تاثیر گذار بر قیمت خودرو مثل قیمت قطعات و مواد اولیه افزود: ارز از عوامل تاثیر گذار بر قیمت خودروست و هر دستگاه خودرو حداقل 2000 دلار وابستگی ارزی دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از علل مشکلات بازار خودرو را ندادن اجازه ثبت سفارش خودرو و طرح وضع مالیات بیان کرد و گفت: 6481 دستگاه خودروی خارجی به اذعان وزارت صنایع بدون ثبت سفارش وارد شده است و انجمن وارد کتنندگان خودرو می گوید 15000 هزار دستگاه بدون اینکه سایت باز باشد ثبت سفارش شده است.

اخبار مرتبط